رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس
نوشته شده توسط : نازلی

رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس

رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس

چکیده
اهمیت اعتماد به نفس برای کسانی که با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند امری روشن است مشکل است بتوان ارتباط نزدیکی با کودکان داشت ولی از باورهای مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخیراً به نظر می رسد که اعتماد به نفس یک موضوع عموم پسند باشد که مقبولیت آن همچنان در حال افزایش است کتابهای مختلف برای والدین ، معلمان با مشاوران وخود کودکان ونوجوانان بر نیاز به داشتن اعتماد به نفس تأکید دارد.
اعتماد بنفس و یا احساس ارزشمندی یکی از نیازهای اساسی و اولیه بشر است,اعتماد بنفس در چگونگی کیفیت اعمال و رفتار بشر در تمامی مراحل زندگی  نقش مهمی بازی میکند.مطالعه های تاثیر اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملکرد و ارضای شغلی ,اجتماعی,خانوادگی و حفظ بهداشت و سلامت جسمی و روانی در مراحل مختلف سنی نشان میدهد.
اعتماد بنفس پایین یکی از معضلات روانی بشر به خصوص در سنین نوجوانی و اوایل جوانی است.زیرا در بین گروه های مختلف سنی اعتماد بنفس در دوره نوجوانی با توجه به تغییرات جسمی و روانی و شکلگیری شخصیت و بحرانهای مختلف آسیب پذیر تر است.عدم وجود اعتماد بنفس میتواند مشکلات متعددی از جمله درگیریهای اجتماعی,افت تحصیلی,امادگی جهت ابتلا به انواع اختلالهای روانی بخصوص افسردگی و خودکشی,اضطراب و اعتیاد بوجود آورد.
کلید واژگان : اعتماد به نفس – دانش آموز – پیشرفت تحصیلی
 
مقدمه
وضعیت موجود:
اینجانب .............. دبیر ریاضی مقطع ............. ، دارای مدرک لیسانس ریاضی، مدت ......... سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارم .در حال حاضر مدرسه تثبیتی من آموزشگاه ............واقع در شهرستان ................ می باشد . 
از همان ابتدا متوجه شدم که دخترانِ دانش آموزم دچارعدم اعتماد بنفس و خود ناباوری هستند.با خیلی از سوالها و دغدغه های انها روبرو شدم.سوالهای کلیشه ایی که ریشه در تربیت و فرهنگ خانواده هایشان داشت...مانند:برای چه درس بخوانیم؟ایا خواندن این درسها آینده مان را تغییر خواهد داد؟ویا این درسها به چکار ما می ایند؟؟؟...
در طول این سالها همیشه تلاشم بر این بود که رابطه ایی دوستانه با دانش آموزانم داشته باشم و بهترین جوابها را برای پرسشها یشان پیدا کنم.با تشویق و بالا بردن روحیه سعی در تقویت اعتماد بنفسشان داشتم که تا حدود زیاد در این امر موفق بودم و دیدن موفقیتهای تحصیلی دانش آموزانم همواره برایم بهترین پاداش بوده است.
 
فهرست مطالب پژوهش
چکیده
مقدمه 
تعریف واژگان 
ابزارهای تحقیق
یافته های علمی 
پیشینه تحقیق 
تجزیه و تحلیل
راه حل های ارائه شده 
دلایل انتخاب راه حل
توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری
نتایج بدست آمده
جمع بندی
منابع
 
 
 


 





:: برچسب‌ها: تحقیق رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس , مقاله رابطه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اعتماد به نفس , دانلود پروژه اقدام پژوهی , اقدام پژوهی اماده ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: